Nederlandse kliniek
Ruim 20 jaar ervaring
Haarkliniek de Kroon

Klachteninformatie – Haarkliniek de Kroon

Home Klachteninformatie – Haarkliniek de Kroon

Waar kunt u terecht met meldingen van incidenten, klachten of geschillen?

Bij Haarkliniek De Kroon doen al onze medewerkers hun uiterste best om u van goede zorg en persoonlijke begeleiding te voorzien. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent. In dat geval horen wij dat graag van u. We raden aan om uw klacht eerst te bespreken met de betrokken arts, medewerker of met de directie van Haarkliniek De Kroon. In veel gevallen kan er dan direct een oplossing worden gevonden.

Wat is een klacht?

Een uiting van ongenoegen door een cliënt over de behandeling/bejegening dan wel over de geleverde dienst/product.

Melden van een klacht

Direct na ontdekking van de klacht dient de cliënt deze te melden aan Haarkliniek De Kroon. Dit kan mondeling dan wel schriftelijk worden gedaan. U kunt uw klacht schriftelijk indienen via: klachten@haarkliniekdekroon.nl.

Allereerst zal de klacht besproken worden met de betrokken medewerker (de consulent dan wel arts). Samen wordt er geprobeerd tot een oplossing te komen. Indien de klacht niet met de betrokken medewerker kan worden opgelost, zal de klacht worden doorgezet aan de directie van Haarkliniek De Kroon. Indien wenselijk zal de cliënt op korte termijn op een controleafspraak worden opgeroepen.

Afhandeling klacht

De behandeling van uw klacht gebeurt volgens ons interne klachtenreglement. U kunt dit reglement opvragen via ons algemene e-mailadres of telefonisch.

Een klacht schort de betalingsverplichting van de cliënt niet op. Indien de klacht gegrond is en herstel mogelijk en zinvol is, zal Haarkliniek De Kroon de werkzaamheden alsnog verrichten, zoals opgenomen in de garantiebepalingen en zoals met de cliënt is overeengekomen.

Deze herstelwerkzaamheden vinden plaats in de vorm van een servicebehandeling, voor dat deel zoals vooraf is overeengekomen. Indien herstel niet meer mogelijk of zinvol is, zal Haarkliniek De Kroon slechts aansprakelijk zijn voor dat deel, zoals vooraf is overeengekomen.

Bij het indienen van uw klacht kunt u zich laten ondersteunen door een familielid, vertrouwenspersoon of een advocaat. De kosten voor deze eventuele ondersteuning zijn voor eigen rekening.

De afhandeling van klachten geschiedt volgens een klachtenreglement. Het volledige reglement kunt u opvragen bij Haarkliniek De Kroon.

Komt u er niet uit?

Komt u er samen met Haarkliniek De Kroon niet uit? Dan kunt u ervoor kiezen om eerst een onafhankelijke klachtencommissaris aan te vragen via het Klachtenloket Zorg, óf om direct een geschil in te dienen bij De Geschillencommissie Zorg Algemeen.

Klachtenloket Zorg

Wilt u eerst zonder een klachtenprocedure een onafhankelijke klachtencommissaris inschakelen? Deze aanvraag kunt u indienen bij het Klachtenloket Zorg.

  • Telefonisch bereikbaar van 9:00 tot 16:00 uur via 070-3105392
  • E-mail: info@klachtenloket-zorg.nl
  • De behandeling van de klacht door de klachtencommissie is kosteloos.

Geschillencommissie

Dient u liever direct een geschil in? Dan kunt u uw geschil voorleggen aan De Geschillencommissie Zorg Algemeen. Deze kan een bindende uitspraak uitbrengen.

Meer informatie over de werkwijze vindt u op: www.degeschillencommissie.nl.
De behandeling van een geschil is niet kosteloos.

Klachtenloket Zorg
Geschillencommissie Zorg